Szabályzat
Pontozás:
1. 12 pont Pole: + 1,0 pont
2. 10 pont Leggyorsabb kör: + 0,5 pont
3. 8 pont
4. 6 pont
5. 4 pont
6. 2 pont
7. 1 pont
Versenyhétvége lebonyolítása
Kedd:
19:00-19:20 Időmérő edzés
19:20-19:35 Bemelegítő edzés
19:35-20:35 I. verseny (30 kör)
Vasárnap:
10:00-10:30 Bemelegítő edzés
10:30-11:30 II. verseny (30 kör/fordított rajtrács)
Az előző szezonhoz képest a hétvége két 30 körös versenyből fog állni. Az első versenyen (Kedd) lesz megtartva az időmérő edzés,amely alapján lesz megállapítva a rajtrács azon a versenyen. A második futamon (Vasárnap) a keddi időmérő végeredménye azzal a különbséggel,hogy az egész mezőny fordítva áll fel,tehát az első lesz a 24. ...stb.
Büntető pontok:
Az előző szezonból átvéve továbbra is érvényben vannak a büntető pontok. De annyiban változott,hogy nem megadott szempontok szerint hanem az esemény veszélyessége alapján és a kiosztott figyelmeztetések alapján osztjuk ki. A büntető pontok 12 hónap után törlődnek.
5 BP 10 rajthelyes büntetés
10 BP Boxutca rajt
15 BP 3 futamos eltiltás
30 BP 1 szezonos eltiltás
Iratlan szabályok:
-Ha a rajtot követően baleset,vagy tömeges baleset történik RESTART elrendelésre van lehetőség az ADMINNAK.
-Ha a verseny alatt egy autó, oly mértékben sérül, hogy a pilótája úgy érzi, nem tudja teljesíteni a futamot, az lenne a kérés, hogy a boxban várja meg a verseny végét, ne lépjen ki a szerverről, mert a ki ill. belépések során előfordulhat laggolás ami a többi, még versenyben lévő pilótát megzavarhatja.
-Szabadedzésen, ha elkezded a felvezető köröd ne a gyorskörön lévőn gyakorold a szélárnyék hatását,és legfőképp ne kezdj el versenyezni vele.Vannak versenyzők, akik ezt rossz néven veszik,azért mert egyszerűen megzavarod, és lehet, hogy éppen élete leggyorsabb körét dobja ki miattad. Természetesen ez nem tilos a szerveren,ha közös megbeszélés alapján,mondjuk,tesztelitek az autó aerodinamikáját, gumikat, stb...
Amennyiben lekörözöl, versenyzőt vagy versenyzőketésnetalán a második, harmadik kört adnád neki (előfordulhat) ne akard mindenáronmegelőzni,hisz lehet, hogy te vagy a gyorsabb, de más is a pályán van és versenyzik.Hidd el, hogy elfog, engedni amint lehetősége van rá. Nem hinnénk, hogy azon múlik a versenyed,hogy hány kört adtál a lassabb versenyzőnek.
Zászló szabályok
SÁRGA ZÁSZLÓ:
Jelentése, hogy veszély van a pályán, ami lehet baleset, vagy alkatrész darab. Célszerű ilyenkor figyelmesebben, óvatosabbanvezetni, mert ha a figyelmetlenségből hátrány, sérülés származik, óvást nem fogadunk el.Ide nem vonatkozik a szabálytalan visszatérés a pályára!Előzni tilos!
KÉK ZÁSZLÓ:
Jelentése, hogy gyorsabb autó jönmögötted,enged el. A lassabb versenyzőnek a lehetőségeihez mérten a legrövidebb idő alatt kell elengedni a gyorsabb versenyzőt. Erre a manőverre a BT, a pálya teljeshosszának 30%-át engedi (átlagosan 3-4 kanyaron belül), ha ez nem történik meg, akkor a büntetést von maga után!!!Ezt a játék nagyon jól figyeli és kezeli, mert qualin és edzésen a felvezető körben használja, míg versenyen csak lekörözésnél jeleníti meg. A BT is fokozottan ellenőrzi és bünteti, főként,ha óvás érkezik.
KOCKÁS ZÁSZLÓ:
A futam végét jelenti.
PÁLYA ELHAGYÁS,LEVÁGÁS:
A pálya, versenyre használható területe az aszfalt két oldalán elhelyezkedő fehér vagy sárga csík, alapesetben az autónak mind a 4 kerekének, ezen területen belül kell lenni-e. Ritkán, de vannak esetek amikor ettől eltérően is lehet autózni, ami szabályosnak számít, de erről az adott futam előtt illusztrált infó lesz kiadva. Kanyarodás: Normál épített pálya esetén a kanyarokat rázókövek, esetenként aszfaltozott terület vagy műfű övezi. De minden esetben az autónak 2 kerékkel a pályán kell tartózkodnia.
Boxszabályok:
A boxutcában előzni tilos. Haladni csak a gyors sávon lehet és kell, a szerviz sávot csak a pit, büntetés végrehajtásához lehet használni. Boxba behajtásnál figyelni kell a sebességre, mert gyorshajtás esetén STOP & GO büntetés lesz.Boxból kihajtásnál a pályára vezető fehér vonalat érinteni és átlépni szigorúantilos! (Pályától függően több féle boxkijárat létezik!)
Előzés:
Az előzésnek több formája is lehet! Előzni csak a pálya vonalán lehetséges!!!(Egyenesben szélárnyékból)Az előzést megkísérlőversenyzőnek veszélyeztetés nélkül kell megelőzni-e az előttehaladó versenyzőt, illetve nem kényszeríthetia pálya vonalának elhagyására és leszorítás miattifékezésre. A szélárnyékból keletkező sebességkülönbségnél biztonságosmanőverrel kell az előzendő versenyzőt megközelíteni és megelőzni. Figyelmetlenségből adódó baleset esetén,az előzéstvégrehajtó pilótát büntetés sújtja! Természetesen a védekező versenyzőre is szigorú szabályok vonatkoznak. Az előzendő versenyző az egyenesben védekezés céljából csak egyszer végezhet irányváltoztatást, minden féle cikázás tilos!!!! A támadó versenyzőt leszorítani büntetés terhe mellett is SZIGORÚAN TILOS!!! (Kanyarban)Kanyarban valóelőzéskor az előzendő versenyzőt egyensúlyából kibillenteni, hátulról meglöknitilos! Az ilyen jelegű szabálytalanságot súlyosan büntetjük! Kanyarba érkezéskor a védekező versenyzőnek van elsőbbségeideális ívet választani, abból kilökni, kitolni (1 kocsiszélességnél jobban)tilos! Ha a támadó versenyző a kanyarbejárata előtt az előzendő versenyautóhátsó kereke elé ér,a támadó kocsi első kereke, akkor a védekező autónakhelyet kell hagyni az előzést végrehajtó versenyautó részére. Ilyen esetben elfogadott a "megtámaszkodás". Megtámaszkodás csak a karosszériás kategóriákban (pl.: WTCC, Endurance) elfogadott, de ott is csak olyan mértékben, hogy a védekező versenyzőt 1 autószélességnél jobban kiszorítani nem lehet! Az autók csak a karosszéria oldalával érhetnek össze, ettől eltérő eset büntetés von maga után! OPEN WHEEL kategóriában megtámaszkodni szigorúan TILOS!
.Rajtprocedúra:
Minden verseny a felvezető körrel kezdődik. A pole pozícióban lévő versenyző határozza meg a felvezető kőr sebességét.Előzni tilos. A versenyzőknek egymás között biztonságos távolságot kell tartani(de max. 4 autónyi), mert a gumi és fékmelegítés baleset veszélyes, ha nem figyelünk egymásra.A rajtrácson való gumi és fékmelegítés esetén, teljesen megállni TILOS. Felvezető körön,ha valaki kiesik, kicsúszik, azt a versenyzőt nem kell be várni!Az eseményezett versenyzőnek joga van vissza venni a pozícióját, de ezt csak biztonsággal viheti véghez!Ha a rajtot követően baleset vagy tömeges baleset történik, akkor alap esetbenRESTART NINCS, persze nagyon kivételes esetekben, ha a pálya úgy kívánja,illetve az adott versenykiírás tartalmazza,akkor előzetes bejelentés nélkül a verseny 1xújra indítható, a rajtot megelőzően netszakadás vagy rajtkikésés (boxban maradás) eseténa BT kizárólag 1X-i újra indítástrendelhet el, de ez sem kötelező. Újra indítás esetén maximum 5 perc várakozás engedélyezett!!!
Óvások:
A versenyzőt, ha a verseny alatt szabálytalanság éri, joga van az elkövető versenyzőt meg óvni! Ezt megteheti a versenyt követő szerdáig,a weboldal fórumának megfelelő topikjában. Az óvást a replay alapján körszám,és a körön belüli időponttal(current time),és a vétkes fél nevével kell megtenni! Az óvásban a vétkes felet szidalmazni,és sértegetni szigorúantilos! A hirtelen felindulásból történő óvások kiszűrése érdekében, az óvás topikot a fórumban csak a versenyt követő nap 10 órakor nyitjuk meg. A topik megnyitása előtt így van idő higgadtan visszanézni és értékelni a sérelmezett esetett, ésannak tükrében megtenni az óvást. A továbbiakban óvást benyújtani csak és kizárólag az óvó felett közvetlenül érintő eseteket lehet, mint pl. kilökés, levágás (levágást csak abban az esetben, ha a levágással előnyszerzés valósul meg az óvó féllel szemben.)Az óvásokra reagálni csak és kizárólagBT tagoknak lehet!
Egyéb:Olyan esetekben, kérdésekben,amire a szabályzat nem add egyértelmű magyarázatott,vagy nem tér ki,abban a rendezőség és az BT hoz döntést
Légy tekintettel arra, hogy az interneten vagy és bizonyos szituációkat az ellenfeleid másképp látnak, mint te.
NE CSINÁLJ KISZÁMÍTHATATLAN MANŐVEREKET, GONDOLKODJ, MIELŐTT CSELEKSZEL!
Használd az agyadata füledet és a tükreidet.A lagrésze az internetes versenyeknek, számolj vele.
